تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/01/29 - 09:24
کد خبر: 467371

نگاهی بر دیدار حضوری جنبش دانشجویی با رهبرانقلاب؛

بهار دیدار/ شب قدر تشکل‌های دانشجویی دیدار با امام امت است

بهار دیدار/ شب قدر تشکل‌های دانشجویی دیدار با امام امت است

تشکل‌های دانشجویی نبض حیاتی دانشگاه ها هستند و حیات و ممات دانشگاه ها در دفاتر تشکل‌ها زده میشود و هر اندازه تشکل‌ها و کانونها فعال و پر تپش باشند، جریان دانشگاه بهتر و بیشتر روانتر می‌شود و در حوزه های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی تصمیم سازی و جریان‌سازی میکند.

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کسانی که سالها با دانشگاه و تشکل‌های دانشجویی مشحور بودند و در فضای دانشجویی تنفس کردند، نیک میدانند دیدار تشکل‌های دانشجویی با امام امت شب قدری دیگر است و مقدرات تشکل‌های دانشجویی در این جلسه شکل می‌گیرد و راهبرد یک سال آینده در این دیدار سراسر نور و ایمان و صداقت شکل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: رهبرانقلاب از کنش‌های جنبش دانشجویی اطلاع دقیق دارند

پس از دو سال محرومیت تشکل‌های دانشجویی به دلیل شرایط کرونایی و دیدارهای مجازی سال گذشته اردیبهشت 1401 هرچند با تعدادی محدود و امسال در فروردین 1402دانشجویان فعال دانشگاه های کشور در حسینیه امام خمینی(ره) پای درس استاد می نشینند و دقیق ترین و‌ زیباترین تحلیل‌ها حول دانشگاه را به نظاره می نشینند.

بیشتر بخوانید: نکات رهبرانقلاب در دیدار با دانشجویان ناظر بر مسائل دانشگاه است

تشکل‌های دانشجویی نبض حیاتی دانشگاه ها هستند و حیات و ممات دانشگاه ها در دفاتر تشکل‌ها زده میشود و هر اندازه تشکل‌ها و کانونها فعال و پر تپش باشند، جریان دانشگاه بهتر و بیشتر روانتر می‌شود و در حوزه های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی تصمیم سازی و جریان‌سازی میکند.

تشکل‌های دانشجویی در واقع نیروهای خلاق، پر توان و جسور و آگاه دانشگاه هستند که فارغ از هر اندیشه سیاسی، در یک نقطه با هم مشترک هستند و آن اینکه با بی تفاوتی باید جنگید و نباید نسبت به تصمیمات دانشگاه و بیرون دانشگاه بی تفاوت بود. این وجه مشترک همه تشکل‌های دانشجویی است.

انسان سازی و تربیت نیرو بعد سخت و جانکاه تشکل‌های دانشجویی هستند که از پس تلاشها و خون دل خوردن ها به ثمر می نشیند و یکی از دلنشین ترین صحنه ها برای فعالین دانشجویی رشد و اثرگزاری تشکل متبوع و نیروهای زیر مجموعه است که خستگی را از تن آدمی می رهاند.

بیشتر بخوانید: ملاحظه یا تغییر موضع؟/ چرا دانشجویان موضوع فجازی را در دیدار با رهبرانقلاب مطرح نکردند؟

دوستی تشکیلاتی و انس آرمان گرایانه و صمیمیت برادرانه و اختلاف های مومنانه روی نرم و مهربانانه تشکل‌های دانشجویی است که دوستیی پایدار، سالم و ارتقا دهنده را شکل میدهد و از دانشجو، یک فرد ذوابعاد می سازد.

بیشتر بخوانید: دانشجویان در حضور رهبرانقلاب به مشکلات جامعه اسلامی بپردازند

مطالعه و افزایش آگاهی دینی و عمق بخشی به معارف قرآنی در کنار مسأله محور کردن تشکل و از رقابت های منفی امتناع کردن ، زمینه اعتلای تشکل‌ها را فراهم میسازد. تشکل‌ها فرصتی برای ورزیدگی است و حضور در تشکل جز معدود فرصتهای است که دانشجویان برای پرورش در اختیار دارد. بویژه در این ایام پساکرونا که دانشجویان در فضای گنگ و مبهم و عصر حیرانی به سر میبرند جهت دهی و دستگیری از دانشجویان کارویژه مهم تشکل‌ها است.

تشکل‌های دانشجویی مجموعه های آرمانگرایانه و ضد مصلحت اندیشی هستند که این امتیاز ممزوج  با نیروی پرشور و هیجانی جوانی و صداقت خالصانه جوانان است. در تشکل‌های دانشجویی باید آموخت شور و حال دانشجویی را با تعقل منطقی و مستحکم عجین کرد تا به مطلوب دست یافت.

بیشتر بخوانید: ظاهری بیرگانی: جنبش دانشجویی سیاست تقویت پول ملّی را بِجِد مطالبه کند

درباره دیدار دانشجویی در پایان باید اشاره داشت، دیدارهای دانشجویی همواره از مهمترین و دیدنی ترین جلسات رهبری انقلاب است که دانشجویان در آزاد ترین و صمیمی ترین شرایط بی هیچ محدودیت و پروایی تند ترین صحبت ها را نزد نفر اول مملکت بیان میکنند که در نوبه خود بی نظیر است. در طرف مقابل رهبری انقلاب با صبری مثال زدنی این صحبت های که گاها کامل هم نیستند گوش داده  و اتفاقاً با گشاده رویی هم پذیرا می شود . دقیق ترین ، مهم ترین و محکم ترین صحبت های رهبری انقلاب درباره انقلاب و آینده کشور در آن جلسه طرح می‌شود.

گزارش از اکبر بهاری

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top